lovelymama
"Ya allah.. berilah aku kekuatan dan ketabahan dalam menghadapi karenah anak kesayanganku ini. Berikanlah aku kesabaran dan ketenangan kerana dialah permata hatiku, kesayanganku dan kegembiraanku, Janganlah kau biarkan diriku hilang pertimbangan dan melakukan apa yang xsanggup aku fikirkan hanya kerana aku tidak dapat menahan kesabaranku..." amin

Inilah doaku... doa seorang ibu yang sendirian meladeni karenah anak kesayanganku.. aku faham dya mahukan teman, aku juga faham dye hanya inginkan perhatian.. namun apa yang membimbangkan ialah TAHAP KESABARANKU.. mudah benar tanganku hinggap di kaki, tangan atau belakang si kecil ini hanya kerana aku tak tahan menahan karenahnya... tatkala si kecil melelapkan mata.. kurenung dalam2 wajah kudusnya... sayu...

Dia memerlukan aku sebagai penemannya.. akulah syurga baginya.. namun keletah dan karenahnya benar2 mencabar kesabaranku terutama di bulan ramadhan yang penuh barakah ini. Sahurku merupakan waktu bangunnya dan berbukaku merupakan masa mainnya.. waktu itulah dia juga mahukan aku bersamanya dan bermain dgnnya.. sdgkan itulah masa yang ada untukku mengisi perut yang lapar.. apa lagi jeritanku memecah keheningan senja yang damai hanya kerana telatah si kecil...

Ya allah... aku bersyukur di atas kehadirannya. aku benar2 kagum dengan kejadiannya dan aku benar2 teruja dengan telatahnya.. dialah penghibur tatkala diriku kesunyian dan kemuraman.. oleh itu Ya Allah aku benar2 memohon agar kau berikan padaku kesabaran yang tinggi untuk menjaganya, menyayanginya, mendidiknya, mengasihinya dan berkorban segalanya untuk dirinya... jadikan diriku ibu yang sabar, tabah dan sempurna untuk anak kecilku ini.. dia rindukan ayahnya.. satu kenyataan yang patut aku terima namun apalah dayaku.. inilah rezeki kami.. semoga Allah mempermudahkan segala urusan hamba Mu...

~Mama sayang kamu... Fahreen Danish~


Labels: edit post
0 Responses

Post a Comment